Betrakte
I en skog nord i Danmark
Utstyr
  • Canon Eos 50
  • f 1,8
  • Brennvidde50mm
  • Blender-
  • FilmtypeKodak EC
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriDiverse
  • Lastet opp
  • Visninger128
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_3828} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (9)
Martin Heyerdahl S.

Bildet ditt har stort potensiale etter min mening, men det er et par ting jeg vil kommentere.

For det første er det et tre som er forstyrrende i venstre billedfelt. Du kunne med hell ha gått lenger frem slik at du hadde fjernet dette ''støy'' momentet. Samtidig ville du kommet nærmere mannen som sitter å maler, og likevell beholde den ''naturlige'' rammen som kvist og busker danner rundt ham. Samtidig ville maleren bli en mere sentral del av bildet.

Det jeg synes er spessielt bra med bilde er hvordan du har brukt motlyset til å gjøre bakgrunnen spennende. Det er jo slik at vi ikke kan reise tilbake i tid, så blidet ditt når ikke helt opp, men det har absolutt potensiale....
terje s.

MHS – i grunnen var jeg veldig enig til jeg beskjærte bildet slik du sa...men litt av romfølelsen og roen forsvant. Maleren ble nesten overtydelig... Takk for kommentar.
Avsluttet .

Har skagenmålarna flyttat in i skogen? :)
Helt ok bild men ingen favorit..lite för mycket oreda i förgrunden..
Carsten A.

Potensiale, ja, men ellers som Gunte H, med tillegg av at jeg ikke aksepterer den lyse, utbrente bakgrunnen.
MVH CA
terje s.

To gamle gretne menn?

Ok Gunte – du falt ikke for det. Hvor blir det av kirketakene dine?

Carsten – du må nok akseptere den utbrente bakgrunnen. Den er viktig for bildet – og ganske umulig å unngå...rent teknisk...
Carsten A.

Autor slår tilbake!
(Fra en reportasje i Trangviksposten)
Under et møte idag i Trangvik kunstforening tok terje semb i et følelsesladet innlegg et oppgjør med sine kritikere. Etter å ha påvist at disse ikke bare hadde oppnådd høyere alder enn ham selv, men i tillegg var humørløse, etterlyste han med bitende treffsikkerhet noen manglende bygningsdetaljer fra den ene av kritikerne, samtidig som han med bydende overbevisning påla den andre å akseptere en nærmere angitt billedmessig detalj. Med få ord maktet han til slutt å gjøre rede for såvel et billedmessig syn som et grunnleggende fototeknisk forhold. Jeg, uttalte hr. Semb med styrke, jeg ... Desverre fikk vi ikke tak i resten av uttalelsen, da den druknet i applausen fra de tilstedeværende.

Tilhørerne følte at det var godt gjort av en så ung mann å være så stolt av sitt eget verk.
MVH CA
terje s.

Hihi... tror du bør bli skribent. Du har virkelig forstått det.

En liten detalj du glemte... Plasseringen av brusflasken var ekstremt viktig for troverdigheten...
Carsten A.

Jaså, så du vil ha det til å være en brusflaske nå. Med min velutviklete finfølelse har jeg til nå omhyggelig unngått dette tema. Du vet jo selv utmerket godt hva som var på den flasken. Nå er du en erfaring rikere, unngå ''brus'' ved neste forsøk!
MVH CA
Lars-Gøran M.

Jeg liker historien dette bildet gir for meg. Det blir paa en maate en bekreftelse paa at menesker fortsatt kan leve i pakt med naturen.(Selv om det kanskje hoeres litt teit ut)Litt merkelig hvordan den litt rotete komposisjonen blir balansert med den roen som den skikkelsen gir...Bra!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu